Bil til 140.000 km eftersyn og rustcheck
Så (13/10-2004) har bilen lige været til 140.000 km eftersyn. Og samtidig til et rustcheck. Begge dele hos Renault.
140K er så check nummer to i år - vi har også haft 120K eftersyn i år. Karen får høvlet nogle kilometer af til Haderslev.
140K førte kun til at de syntes at vi skulle have skiftet for- og bagvinduesviskere. Så der var ikke nogen uforudsete regninger dér. Det var lidt mærkeligt, at der var gået lys i instrumentbrættet så mange steder (radio/ur, blæserkontrollen, cigarettænder, askebæger(møntbæger) og så kontrollen for lygtehøjde).
Rustchecket er nummer to rustcheck som en del af gennemtæringsgarantien. Det er det sidste check - jeg mener der er otte års garanti, og det er jo snart (om 2½ år). Der var ikke noget at bemærke.
Efter rustchecket var bilen til Pava-behandling i Skanderborg (22/10-2004). knapt 2000 kostede det for den fulde behandling. Det er sikkert godt nok - og iøvrigt et krav fra Renault i forbindelse med gennemtæringsgarantien.
Jeg vil forsøge at holde en slags log over hvad der sker med bilen... kan være godt til at analysere på hvor god den har været...
Åh ja - ved 140K-eftersynet blev jeg enig med ham der tog imod bilen (mekaniker) om at skifte begge pærer foran (kort/lang lys). Den ene var gået. For ca ½ år siden fikm jeg skiftet de samme pærer til sådan nogen super-duper tingester der skulle lyse 50% mere end normalt. Men Renault-mekanikeren sagde, at man skulle passe på. De lygter kan smelte lygteglasset (mener jeg det var eller var det måske det hus som pæren sidder i). Anyway - det gider vi jo ikke at have, og når de der super-pærer springer hele tiden, så er det nok ikke noget for os.